Monday, March 21, 2011

HATI OH HATI ...

Salam semua ..

memang ramai yg cakap, sesungguhnya memang terlalu sukar utk kita memuaskan hati orang lain .... apa aje yg kita buat, mesti akan ada orang lain yang terasa hati atau sakit hati .... walaupun niat sebenar kita baik ... tapi masih ada jugak yang rasa itu tidak memadai ... hmmmm ...

kadang-kadang rasa pelik jugak bila apa yang kita fikirkan tak sama dengan apa yang orang lain fikirkan ... mungkin sebab, manusia ni diciptakan berlainan antara satu sama lain ... sebab itu, setiap manusia tu mempunyai perbezaan pendapatan pendapat ...

sedih juga rasanya bila kita dah buat sebaik mungkin .... tapi, masih ada jugak yang tak puas hati ... apa2 pun, aku serahkan pada Allah yang Maha Esa untuk menilainya .... sesungguhnya kita manusia ni, tidak sempurna ...

apa yang penting bagi aku, kita mesti lah "berfikir secara rasional dan bukannya emosional" ...

2 comments:

  1. itu ler ... memang tak terjaga ... rasanya dah buat sebaik mungkin ... tapi, still tak boleh jugakk ...

    ReplyDelete