Friday, February 11, 2011

SYUKRAN YA ALLAH .... SYUKRAN

Salam semua ...

Harini aku bersyukur sangat2 pada Allah ... sebab ada jugak orang yang kesian kat anak girl aku, Zulaikha.

Begini kisahnya ...

Pagi ni, masa aku tengah memasukkan beg aku, beg lektop aku, beg sekolah Zulaikha and bakul baju Ubaidah ke dlm kete aku ... ni semua tu routine aku hari-hari sebelum nak ke tempat kerja ... beg sekolah and bakul baju tu nak dihantar ke nursery ... aku terdengar seolah-olah ada orang melaung dan memanggil nama ku ...

Aku tergezut terkejut gakk ... sapelah yang memanggil aku tu ... toleh punya toleh baru lah aku kenal orang tu ... jiran aku rupanya .... aku pun terus ler meluncurkan kete ku ke hadapan halaman rumahnya ... aku ada gak berkata-kata dlm hati ... "isssh apahal lak kakak and abang ni pangil2 aku ni ... aku ada buat salah ker (rasanya aku tak buat apa-apa pun)" ... aku ada bercerita hal diorang kat sapa2 ker ?? rasanya aku tak pernah melibatkan diri dlm hal diorang ... sebab aku ni jenis yang balik jer umah from opis terus masuk dlm umah ... tak kuar2 lagi sampai ler lepas maghrib ... kuar hantar anak2 ke kelas tuisyen or piano ... ujung minggu pun aku jarang ada kat umah ... memanjang jer langkah kitorang anak beranak ke sana-sini ... 

Aku pun memberanikan diri utk bertanyakan apakah hal nya ... abang tu kata, "takde apa2 ... ni, kami ni saja nak tolong kamu" ... katanya ... "kami kesiankan anak kamu tu (Zulaikha ler maksud diorang) ... dok ler sorang2 depan sekolah QAFA tu menunggu van nak ke nursery" kata kakak tu pulak ... "jadinya, kami ni nak tolong ler ambik dia bawak balik umah and terus hantar ke sekolah Convent tengahari nya" sambung kakak tu tadi ... fuhhhh !! ... lega aku !! ... ingatkan apa tadi ... aku pun tersenyum dan dlm hati bersyukur pada Allah ... ada jugak orang yang nak menolong aku ...

my gugurl ... NUR FARIHAH ZULAIKHA ...


Aku pun terus mengucapkan terima kasih kat diorang husband and wife ... aku kata, aku akan ckp kat Mr. Dad dulu ... nak mintak buah pikiran pendapat dia pulakk ... kalau ok, nanti aku re-confirm balik kat diorang husband and wife ...

Akhirnya Mr. Dad dah kasi kata putus petang tadi ... katanya, kalau abg and kakak tu nak tolong, memang dia suka sangat2 lah ... dia pun lega sikit waktu tengahari nanti ... kalau tak, terkejar-kejar dia merempitkan motorsikal nya nak fetch Zulaikha and hantar ke school ... (gugurl ni kadang2 terlambat beberapa saat or seminit dua ke school) ... bahaya jugak tu kannn ... tapi, aku suggest kan waktu balik aje Mr. Dad fetch Zulaikha ... iyelah ... tak nak lah take things for granted atas pertolongan abg and kakak tu kannn ... kami sedar diri ...

So, conclusion nya ... kami setuju !!! weekend ni akan ku kabor kan pada abang and kakak tu ... sekali lagi, kami ucapkan terima kasihhhh sangat2 pada mereka ... alhamdulillah & syukran ya Allah ... syukrann ... aminnn ....

No comments:

Post a Comment